ผู้เขียน หัวข้อ: ปรึกษาเรื่องทำให้ Forester ตัวที่แล้วแรงขึ้นหน่อยครับ  (อ่าน 2790 ครั้ง)

0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้

ออฟไลน์ OXYGEN2

  • *
  • กระทู้: 329
  • Popular Vote : 11
  • Subaru Legacy B4 2.5GT
    • เครื่องปั่น
    • อีเมล์
รบกวนพี่ๆ หน่อยครับ ผมใช้ Forester รุ่นเก่า (ตามรูปใน Avatar เลยครับ) ตอนนี้ก็คิดๆอยู่ว่าจะเอายังไงดี

คือใจนึงก็อยากจะทำให้แรงขึ้น ตอนนี้ 0-100 จับเวลาแล้วได้ประมาณ 8 วิ แล้วช่วง 160 ขึ้นไปจะขึ้นช้ามาก รถผมก็เดิมสนิทจากโรงงาน วิ่งไปแค่ 3 หมื่นเอง ถ้าจะทำให้แรงขึ้น เปลี่ยน Turbo อย่างเดียวได้ไหมครับ พอจะแนะนำได้ไหมครับว่ามีที่ไหนทำได้บ้าง ถ้าอยากได้สัก 300 แรงม้าจากเครื่องเดิม ต้องทำมากไหมครับ

แล้วอีกใจนึงก็คือ พ่อผมเป็นห่วงไม่อยากให้เอารถคันนี้ไปทำ แต่อยากจะให้ขายมากกว่า พ่อผมบอกว่าคันนี้คันเล็ก ขับเร็วแล้วไม่มั่นใจ ถ้าแรงไปกลัวเอาไม่อยู่ พ่อผมเลยอยากให้ขายแล้วไปซื้อคันที่แรงๆ จากโรงงานมาขับเลย ตรงนี้ไม่ทราบว่าพี่ๆ ในนี้เห็นว่ายังไงบ้างครับ พ่อผมอยากให้ซื้อ SUV จากยุโรปมาใช้ ซึ่งผมดูแล้วค่าบำรุงรักษามันน่าจะแพงพอสมควร

ขอบคุณพี่ๆ มากครับ

ออฟไลน์ mystic

  • แก๊งค์ฝั่งธน (มดแคระ)
  • *
  • กระทู้: 5,361
  • Popular Vote : 172
  • Gcปลอม
    • http://www.guitarthai.com/classified/question.asp?QID=438207
    • อีเมล์
เปลี่ยน โบ แฟรชกล่อง เปลี่ยน หัวฉีด น่าจาได้ มาพอสมควรเลยนะคับ
85sound and music studio 086-6896625

ออฟไลน์ poowasu

  • *
  • กระทู้: 232
  • Popular Vote : 9
  • พูดคุยปรึกษาเรื่องรถได้คับ กะลังเหงาๆ 089-122-1670
    • อีเมล์

Forester ตัวนี้ รหัส SG5 สามารถสลับของกับ GDB ได้หลายอย่างมากคับ

ผมว่าถ้าเปลี่ยนเป็น VF34 + หัวฉีดชมพู STI 565cc + reflesh กล่อง, boost ไม่เกิน 1 bar ก้อจะขับสนุกอีกมากมายแล้วล่ะคับ แต่ถ้าจะเอา 300HP อย่างที่ว่า เครื่องเดิมคงไม่ไหวอ่ะคับ ถ้าฝืนคงได้แต่อยู่ไม่ยืดแน่ๆ ถ้าไม่เปลี่ยนไปใช้เครื่องคอแดงของ GD ก้อคงต้องเปลี่ยนไส้ในแหละคับ

เรื่องของระบบ suspension ส่วนตัวคิดว่าก้อสามารถใช่กับ GDB ได้นะคับ เท่าที่เคยผ่านตาเมืองนอกเค้าเอาช่วงล่างเกือบทั้งหมดของ GDB มาสลับกับ SG5 กัน รวมถึงชุดดุม Brembo ด้วย


Glad to drive it. Subaru

ออฟไลน์ WhiTeScooBY

  • SSS
  • *
  • กระทู้: 3,412
  • Popular Vote : 59
  • -!-!-!-! ScooBY X'mas !-!-!-!-
    • www.audioxtreme.com
ตาม step เดียวกับ impreza เลยครับ
- turbo IHI VF22 , 30 , 34 , 39 , 41
- หัวฉีดเดิม 550cc แล้ว ไม่ต้องเปลี่ยน
- fuel pump walbro GSS342 (255LPH)
- topmount intercooler STi หรือแบบขนาดใหญ่อื่นๆ
- ท่อ catback 2.8 - 3"
- reflash ecu
ม้าไปได้ถึงสองร้อยปลายๆสบายครับ
เพื่อคุณภาพเสียงในรถยนต์ ===> http://www.audioxtreme.com

ออฟไลน์ prote

  • *
  • กระทู้: 748
  • Popular Vote : 17
    • อีเมล์
If you have support from your dad to buy a new European car/suv, then go for it.

Most people use Japanese cars because they're reliable, but mainly, they're much cheaper than European.  Not too many can afford a car that cost well over 4 million bahts.  

If speed is your thing, a European car/suv will be safer and more stable at anything over 150km..  German car are design to go well over 200km. all day long.  Not the same with Japanese where speed limit is 80 - 100 km..  

I have no doubt that Bank is correct with his suggestion, he know his stuff well.  

Please keep in mind that Japanese car are reliable when they are standard.  When you start to modify them for maximum performance,  you'll loose that reliability (relatively proportional to the modification).

What about transmission?  Has your automatic tranny been designed to take on 300 h.p.? (The previous 2.0 Forester XT has problems with its 4 speed auto).

So, sell your car to me or many members looking for a 2.5 Forester, then go and buy a German cruiser.
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: สิงหาคม 09, 2010, 09:12:31 am โดย prote »

ออฟไลน์ SNOWCAT

  • *
  • กระทู้: 391
  • Popular Vote : 0
  • BP 4 Throttles
If you have support from your dad to buy a new European car/suv, then go for it.

Most people use Japanese cars because they're reliable, but mainly, they're much cheaper than European.  Not too many can afford a car that cost well over 4 million bahts. 

If speed is your thing, a European car/suv will be safer and more stable at anything over 150km..  German car are design to go well over 200km. all day long.  Not the same with Japanese where speed limit is 80 - 100 km.. 

I have no doubt that Bank is correct with his suggestion, he know his stuff well. 

Please keep in mind that Japanese car are reliable when they are standard.  When you start to modify them for maximum performance,  you'll loose that reliability (relatively proportional to the modification).

What about transmission?  Has your automatic tranny been designed to take on 300 h.p.? (The previous 2.0 Forester XT has problems with its 4 speed auto).

So, sell your car to me or many members looking for a 2.5 Forester, then go and buy a German cruiser.
Ha..Ha.. P'Prote, I like your conclusion. That's straight  to the point and ended up selling to you ! ( To remind you of me ,I'm the one driving your ex-silver stone MX5 krub)

ออฟไลน์ prote

  • *
  • กระทู้: 748
  • Popular Vote : 17
    • อีเมล์
I sold that miata to a good friend.  Still missed it very much.  Not too many car make you smile when you're driving it.  Pure driving fun, not a fast car, but absolute joy to drive.

Please say hello and give him a pat for me.

ออฟไลน์ SNOWCAT

  • *
  • กระทู้: 391
  • Popular Vote : 0
  • BP 4 Throttles
I have to confess that your ex-miata  never looked  the same again since I have modified the engine and changed his look. Well,at least in my opinion, I would say that I made it looks better and drives faster.  emo77o
Here are some of the lastest photos and it's been 5 years already since I bought him from P'Prim.  

ขออนุญาตเจ้าของกระทู้ด้วยครับ    emo74o
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: สิงหาคม 16, 2010, 08:54:02 pm โดย SNOWCAT »