11.06.11วันนี้น้ำมันพร้อมแล้ว พาไปขึ้นเขียงเลยดีกว่า
ขึงพืด safety first
สรุป spec (สีแดงคือที่ทำเพิ่มขึ้นมาจากphaseที่แล้วครับ)
Chasis : Subaru Impreza 1995 (GC8)
Engine : EJ207 (1999)
Apexi PowerFC ECU
(tuned by พี่วิชัย)K&N Panel Air Filter
Samco Silicone Coolant Hoses & Intake Hose
Standard VF28 Turbo
(lo boost > 1.0 bar/hi boost > 1.4 bar)GRB (08 STI) IntercoolerFuel Pump Walbro 255 L/Hr
Tomei Fuel Regulator @ 3.5 bar idleStandard 550 CC Fuel Injector
S1 Stainless Steel 4-1 Header
Custom Stainless Steel Uppipe with External Wastegate Plumbing
Sahayont GT2 External Wastegate @ 1 bar Spring Rate
Custom Stainless Steel BellMouth Downpipe 3" TRUST Cat Back Exhaust
NGK *6 Sparkplugs
Cosworth Main Bearing/Rod Bearing
Total 10W50 Full Synthetic Engine Oil
Greddy ProfecB Spec2 Electronic Boost ControllerVolt Stabilizer Pivot Mega raizin & 5 Ground Spots
Koyorad OEM Radiator & Custom Radiator Shroud
5spd Transmission with 4.44 Diff. Ratio (non-close)
17 Inch Wheels with 215/40/17R Tyre Size
dynoที่นี่ใช้ระบบของdynojet วัดแรงม้าและแรงบิดจากล้อนะครับ ค่าที่ได้จะน้อยกว่าที่เครื่อง(flywheel)อยู่ 15-20%
ลองมาทายกันนะครับ ว่าเจ้ากะทิจะปั่นได้เท่าไหร่
ไว้จะมาเฉลยครับ